Carole King…

Du har en vän. Jag undrar hur många gånger den låten har spelats. Jag minns själv när den kom 1971, och hur omsorgsfullt jag lyssnade varje gång den spelades på radio. Carole King och You’ve got a friend. En bekant, en kompis, en vän, en själsfrände – den person du vet inte skulle svika när det gäller. Idag är det din dag…

Winter, spring, summer or fall – all you have to do is call…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Carole King…

  1. Anna skriver:

    Jag gillar också den låten mycket och hade en period i min ungdom då jag lyssnade på den väldigt ofta. F ö har jag försökt att svara på din senaste kommentar på min blogg ett flertal gånger men den ”fäster” liksom inte…? Det var inget viktigt utan handlade om ”fredagsmus” men i alla fall! Kram

    • Britta skriver:

      Ok! Ja, ibland är det så med tekniken; den vill inte alltid. Fredagsmus var kul i alla fall.
      Det finns många låtar som stannar kvar inom en, förvånansvärt många från 70-talet. Hoppas allt är bra med dig Anna och kram!

  2. Mike Hardisty skriver:

    This track by Carole King brings back so many memories. My girlfriend broke up with me just after this was released and I played it all the time. Soppy for a man I know but she was my first real love. Not long after that I moved away from the area and have never been back except for a couple short 1 day business trips. Every time I hear this I think about her but know it was not meant to be. I met my wife not long after and we have been together ever since..

  3. frizztext skriver:

    compare the video:

  4. Britta skriver:

    It is a classical song…and wonderful singers!

  5. jakesprinter skriver:

    Nice and lovely song great

Kommentera

