Om en stund bär det iväg…

till ett föredrag om Italien och Toscana. Lite ”drömma sig bort”-feelgood i höstmörkret. Jag kanske somnar under föredraget eller så kommer jag kanske att sitta helt fokuserad och lyssna på de intressanta orden och bilderna. Hur som helst tror jag det blir trevligt.

Redan onsdag. Dagarna går så fort. Giorno dopo giorno, lavoro, mango, prepara la colazione, la pranzo e la cena. Tutti giorni della settimana. Perché? Perché?

 

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Italien och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Om en stund bär det iväg…

  1. Anna skriver:

    Io parlo italiano molto bene! Carbonara et la piovra con pane e Eros Ramazotti!

  2. Britta skriver:

    Molto bene Anna!

  3. mariadesuede skriver:

    Non lo so perché, è così…

    Baci

    • Britta skriver:

      Ja, det är bara så…
      Föredraget var intressant, en svensk dam som bott i Italien på 70-talet med sin man under ett år och rest runt i alla små städer på landsbygden och nu med en dotters hjälp åkt tillbaka till Italien och färdigställt en slags resebok med information.
      Baci Maria! hoppas allt är bra med dig!

  4. Jag skriver:

    Låter mysigt med ord och bilder om det vackra landet. Jag kan tyvärr inte italienska, men har likväl fått beröm för mina kunskaper i språket.

  5. Jag skriver:

    Ja, så måste det nog vara, haha!
    Detsamma, Britta. Jag ska umgås med mina växter i trägården idag.
    Kram

  6. Gunnar (deckare) skriver:

    Låter härligt med Italien! Särskilt Toscana med kultur, mat o vin…

  7. Gunnar (deckare) skriver:

    P.s nu fungerar min kommentering igen…

  8. Britta skriver:

    Maria: Sto così cosí. Credo bisogna ridere più,
    Baci!

Kommentera

