Det är söndag förmiddag…

En man har städat skafferiet. Nu är där raka rader, bröd för sig, socker för sig och hundra påsar med olika mjölsorter för sig. Jag tror jag ska baka en en fralla. Ett hederligt, gammaldags franskbröd och sedan rosta en skiva och klicka på lite marmelad och en skiva ost. Söndags-feelgood, för det är mulet ute och löven ligger i drivor längs trottoarkanten. Te och rostat bröd – det är vad som vankas här idag.

Lite nytta har även jag åstadkommit idag, skrivbordet är städat. Ingenting mera. Men det är söndag, en dag som passar ovanligt bra för ett brödbak…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Det är söndag förmiddag…

  1. suttecity skriver:

    Låter som en alldeles utmärkt söndag! 🙂
    Finns inget mer tillfredsställande än att ha ordning i skåpen, även om det är lite svårt att hålla kvar ordningen 🙂

    Fortsatt skön söndag!
    Kram

  2. Jag skriver:

    Det låter väl bra med en långfralla! Så kan du sitta där och njuta av doften och smakerna…
    Kram

  3. ninapinas skriver:

    Kan riktigt känna hur gott det luktar med hembakt fralla!
    Får kanske bli det här imorgon, då jag är ledig.

  4. HEMIMAMMA skriver:

    Blir sugen….

    Hemikram

Kommentera

