Jag såg The Reader igår på TV…

Jag höll mig vaken. Filmen grep tag i mig. Frågor om varför som aldrig får några svar. Och om kärlek som borrar sig djupt in. Det var en stark film…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i TV och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Jag såg The Reader igår på TV…

  1. ninapinas skriver:

    Verkligen.
    Filmer som jag gillar, som jag kan fundera på flera dagar senare.
    Även filmen ”Allt för min syster” som gick i lördags är en sådan film.

    • Britta skriver:

      Jag blev så tagen av filmen. Jag tycker den var väldigt bra. Jag måste se ”Allt för min syster”, den har jag ännu inte sett. Jag tror du skulle gilla ”The Wahle rider” som jag tipsat om förut…

  2. Gunnar (deckare) skriver:

    Det är fantastiskt med filmer som ger en sådan upplevelse. Allt för sällan tycker jag. Kanske för att tv ofta har rärr slätstrukna filmer som ska passa alla. Jag gillar lite udda filmer

    • Britta skriver:

      Ja, visst är det bra med filmer som inte är förutsägbara och som har starka känslor. Jag spelade faktiskt in ”Annie Hall”, med Diane Keaton (hon är bra) och Woody Allen, som också gick på tv igår. Den såg jag på bio när jag var 16-17 år. Då tyckte jag den var sådär – ska bli intressant att se vad jag tycker om den nu! Ha det så fint!

  3. Epazote skriver:

    jag såg den också.
    Trots att jag var tröttare än trött så satt jag uppe och såg hela filmen, kunde inte sluta titta.
    Håller med dig om att det är ont om sådana filmer.

    Jag har sett ”allt för min syster” tidigare, det är också en väldigt bra film.

    • Britta skriver:

      Jag brukar ofta slumra till framför TVn, men inte igår, fastän det var avbrott för Nyheter och reklam, Jag har inte sett Allt för min syster, men nu måste jag göra det!

  4. Jag skriver:

    Ja, filmen Läsaren var bra och boken är en stor läsupplevelse. Den är skriven av just en juridikprofessor och domare, Bernhard Schlink. Läs den om du inte redan har gjort det! jag kan väl tycka att det är synd att filmen inte var på tyska, det hade varit ännu trovärdigare och gett lokalfärg.

  5. Jag skriver:

    Jag menar förstås att filmen var bra och att boken som filmen är grundad på, Läsaren…

  6. Filosophia skriver:

    Jag har inte sett just den filmen, men håller med om att det är fantastiskt hur påverkad man kan bli av en film.
    Kram

Kommentera

