Bra val ikväll…

När jag kom hem från jobbet idag var jag ganska trött. Bussresan hem hade jag spenderat med att väga för och emot – att gå på italienska kursen eller inte.  Jag var bara en sekund från att inte gå, men jag tänkte, det kommer att bli kul ikväll! Om jag inte går kommer jag att ångra mig! Ge det en chans till – jag kan mera än vad jag tror! När jag kommer dit blir jag pigg!

Och vad tror ni jag gjorde? Jag gick dit, naturligtvis:-) Det gick mycket bättre den här gången, människorna var trevliga och glada och vi hade kul tillsammans! När jag gick hem hade mörkret sänkt sig över gatorna. Inga minusgrader, men ganska fuktigt på asfalten. Jag är så glad att jag gick dit – att jag inte föll för de lata tankarna.  Jag tog ett foto med mobilen när jag strosade hem. En kväll i november, när mörkret lagt sig över taken och allt känns ganska så bra. Grönt ljus. I natt läste jag ut Donna Leons ”Mord i natten”. Nu har jag plockat fram ”Själens fem stadier” från bokhyllan. De orden är precis vad jag behöver just nu…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Italien och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Bra val ikväll…

  1. Filosophia skriver:

    Heja! Man ska inte ge upp och ibland måste man tvinga sig. Den där boken låter som något jag skulle behöva läsa. Jag grubblar så mycket just nu på allt, ALLT. Tror det är åldern…
    Kram

    • Britta skriver:

      Ja, visst var det bra gjort! Den här boken köpte jag för 12-13 år sedan och jag kände igen mig direkt jag öppnade första sidan. Jag gillar den för att den handlar lite om att vi söker meningen med livet och man får sig lite mening när man läser den:-)
      Ibland kan det räcka med att läsa en klok bok för att bli lite lättare i sinnet. Hoppas du får en fin dag idag – utan grubbel! Nej, läs mitt inlägg här under istället – du har fått en blogaward (och man gör precis som man vill med den) men Grattis ändå!

  2. Fruntimret skriver:

    Italienska är ett vacker språk. Själv försöker jag att lära mig det i egen takt. Har en bok med tillhörande CD där man rekommenderas att läsa och öva en kvart om dagen, går väl sådär bra egentligen.

    Fin blogg du har här…

    • Britta skriver:

      Tack:-) Jo, jag har också funderat på om jag ska köpa något material, studier och cd/mp3 där man kan träna kanske en kvart per dag som du säger. Öka på ordförrådet och läsa lite mera grammatik. Jag tänker också att det ska kännas roligt och inga krav, fast jag vill väldigt gärna lära mig mer.

Kommentera

