Tre veckor kvar tills 1:a advent…

Jag insåg det idag att 1:a advent är på tre veckor! Den här hösten har gått väldigt fort; kanske beroende på att snön inte kommit ännu och att man går omkring i ett trött litet dis hela tiden. Jag är inte säker, men kanske går jag omkring på dagarna, pratar, skrattar och har ögonen öppna och verkar vara hur vaken som helt – men i själva verket går jag i sömnen. Vi gick en promenad på lunchen idag och solen sken och det var nästan ljumt ute och gräsmattorna var gröna. November har börjat ganska bra och än lyser solen…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Livet och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Tre veckor kvar tills 1:a advent…

  1. suttecity skriver:

    Härliga färger! Tyvärr hade vi klatschigt grått här idag. Syrenerna har tjocka knoppar… det kommer bli väldigt fel i trädgården innan den här hösten är över och går över i normal vinter… sedan får vi se hur det hämtar sig tills våren.

    Ha en go’ kväll!
    Kram

    • Britta skriver:

      Detsamma! Hoppas du också får en fin kväll! Jag såg nyss på VästerbottensNytt och där visade de en buskros som blommade och ett smultron…
      På eftermiddagen blev det tjockt dis här, men hoppas det blir sol imorgon! Kram!

  2. Andromeda skriver:

    Att det är så kort tid kvar till första advent är helt otroligt. Det känns som om det borde vara längre kvar. Här har solen också visat sig idag och det blir jag alltid lika glad över. Det känns redan som evighet sen jag var på min utlandsresa… Önskar dig en fin kväll!
    Kram

    • Britta skriver:

      Och min utlandsresa i augusti känns som förra året:-) Man får helt enkelt göra det bästa av situationen; typ gå i ide…

      Ha en fin kväll! Kram

  3. Fruntimret skriver:

    Känner också av den där tröttheten. Fast den är ändå ok, jag försöker att hantera den genom att inte boka upp fritiden alltför mycket och njuta av en skön höst…

  4. Jag skriver:

    Oj, vad det brinner i björkarna! Nog var det varmt idag, svårt att tro att vi är en bit in i november. Vid halv sex på kvällen knäppte jag upp jackan närjag väntade på bussen. Men inte skymten av en sol hos oss.

  5. madonnan skriver:

    Oj, är det så? Inte bra att inte ens veta om man är vaken.. 🙂 Men idag tänkte jag på hur grått det var och jag ser så dåligt då, närsynt.

    Den här hösten har gått så fort, tycker jag. Har inte hunnit vara i Nuet riktigt, men är glad att vi redan är i november. Snart är det jul!

    Vilken vacker bild!

    Kram

Kommentera

