Gamla, hederliga sällskapsspel…

Det är kul att spela spel, åtminstone om man är en någorlunda bra förlorare. Jag har blivit mycket bättre med åren, men jag avskyr verkligen att förlora. Tjusningen med spel finns väl däri också, om man lika gärna kan förlora, så mister spelet sin tjusning. Tänk vad många olika sorters spel man har provat genom åren: Löjliga familjen, Svarte Petter, Fia, Dam, Schack, Courrone, Skipbo, Uno, kortspel, TP, Kille-leken med de roliga namnen Blompottan, Blaren, Kuku, Husar osv.

Jag tror det är nyttigt att spela spel, om man nu inte blir sur för att man förlorar och kastar alla kort på motståndaren mittemot, men händelser äldre än tio år är väl preskriberade:-)

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Gamla, hederliga sällskapsspel…

  1. mariadesuede skriver:

    Det är roligt, jag brukar spela scrabble här i Frankrike… Jag är ganska lurig när det gäller att fà ihop poängen, fast i själva verket sà bryr jag mig inte om jag vinner ller förlorar. Fast när det gäller kunskapsspel sà ska man ja mrd mig i laget… ☺

  2. mariadesuede skriver:

    Den sista frasen blev konstig…

    Fast när det gäller kunskapsspel sà ska man ha med mig i laget…

  3. HEMIMAMMA skriver:

    monopol, RISK, TP… favoriten de senaste åren är ”Kampen mellan man och kvinna” jättekul parmiddagsspel…

    Hemikram

  4. Gunnar skriver:

    Det börjar komma igen. I somras spelade vi ett kul sällskapsspel med vänner. det var längesen annars. Kortspelet Plump var en favorit. Man gissar hur många stick man ska ta och får poäng om det blir rätt, annars en plump. I yngre år var bluff-stop favoriten.

    • Britta skriver:

      Plump är roligt, men jag har lite svårt för det spelet, för att jag plumpar ofta! Fyrmanwhist spelade jag mycket förut och något jag i många år önskat att lära mig är Bridge. Får se om det kan bli av någon gång!

  5. Andromeda skriver:

    Jag älskar att spela sällskapsspel men jag har aldrig någon att spela med. Det är lite trist…
    Kram

Kommentera

