Jag vill så gärna skriva något bra idag…

Det står tre orkidéer i mitt fönster som har knoppar. Det finns hopp om liv…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Jag vill så gärna skriva något bra idag…

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Wow! jag beundrar människor med gröna fingrar!!

    Hemikramar

  2. gunnardeckare skriver:

    Orkideer är vackra men kräver tålamod. Å andra sidan blir man rikt belönad när dom väl slår ut.
    Jag ska ner till Blomsterlandet idag o köpa lite julblommor. Framförallt Amaryllis i olika färger och former.

  3. Jag skriver:

    Orkidéer i knopp lovar gott. De blommar så vackert och så länge. Min simpla brudorkidë behöver man inget tålamod med, det räcker med att stänka lite vatten på den ibland och glömma bort den däremellan.

  4. Maria de Suède skriver:

    En fras som betydder sà mycket, mer behövs inte… ☺

    örnkramar ♥

  5. suttecity skriver:

    Det är många på G här med i storstugan och jag försöker vara med och sätta pinne så att de blir lite mer uppåtväxande. De tar ju så stor plats när blomstängeln pekar rakt ut. Mina som jag har i min stuga får dock extrapyntas med lösa blomstänglar i siden ett tag till vad jag kan se. Älskar orkidéer – i alla former. Dock fick jag lämna över de som luktar möken till mor som har lite större hus för i min lilla stuga blev doften lite för påtaglig. Håller mig till phalaenopsis-sorten istället.

    Trevlig kväll!
    Kram

  6. Anna skriver:

    Jaså det vill du?
    Jaja, vem vill inte det! Men ibland blir det inte alltid som man vill, har jag fått erfara!

  7. Bokmalen skriver:

    Tack, för den ljusstrålen.

  8. Andromeda skriver:

    Jag har en orkidée med knoppar och det räcker för att glädja mig 🙂
    Kram

Kommentera

