En helg i trötthetens tecken…

Mörkt är det ute, så mörkt att jag snart inte vet om det är dag eller natt. Därför tog jag en liten tupplur på eftermiddagen:-) Jag behövde inte blunda särskilt många sekunder innan jag slumrade in. Innan dess bakade jag några lussebullar. Utan Kesella. Inga nyttigheter här inte. Imorgon kväll ska jag och min dotter på julkonsert och lyssna på Malena Ernman. Jag kan tänka mig att jultermometern stiger några grader till då. Hon har en fantastisk röst- och utstrålning, icke att förglömma.

En fridfull 1:a advent önskar jag er…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till En helg i trötthetens tecken…

  1. gunnardeckare skriver:

    Det låter som en fin julkonsert. Hon är både trevlig och duktig på att sjunga

  2. HEMIMAMMA skriver:

    *Avundsjuk*

    Jag älskar Malena Ernman. Duktig, rolig och superintelligent…

    Av en mycket överaskande anledning, så ändrades min advent från att vara förtvivlad till hoppfull… Titta in om du blir nyfiken *fniss*

    Hemikram

  3. Andromeda skriver:

    Jag har inte varit trött idag men det tilltagande mörkret tär en hel del på mig. Än ska det bli mörkare innan det vänder…
    Kram

  4. Fruntimret skriver:

    Låter som en riktigt bra 1:a advent…

  5. Jag skriver:

    Härligt att ha en konsert att se fram emot! Här glittrade allt i morse, den första snön som föll i går kväll förskönar världen och träden glittrar och glimmar som diamanter i solen. Så vackert!
    Ha det gott!
    Kram

Kommentera

