Bussresan hem kunde ha skapat problem…

När jag gick ut från bussen ikväll, stängde busschauffören dörren direkt, så att jag kom i kläm och knuffades ned i gatan. När jag reste mig upp hade jag ont i knäna, men det gick bra att gå hem och nu känner jag ingenting alls – men, bussbolaget ska få veta vad som hände…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Bussresan hem kunde ha skapat problem…

  1. suttecity skriver:

    Det var väl ett jäkla sätt av chauffören! De skall absolut få reda på att de inte skall ha så jäkla brått!

    • Britta skriver:

      Jag håller med! Först var jag rädd att knäet fått sig en rejäl smäll, men det verkar vara ok. Lite rädd blir man ändå när dörren smäller igen när man står i öppningen…

  2. Anna skriver:

    Usch inte bra! Och bara för det måste JAG naturligtvis berätta MIN historia: Jag åkte buss på Valhallavägen i Stockholm. Bussen tvärnitade av någon anledning, så att jag som stod upp klämdes mot en av stängerna som finns för att hålla sig i. Jag klämdes så hårt att jag blev yr och stapplade av bussen och la mig på marken (annars hade jag fallit till marken för jag vet när svimning är på gång numera). Jag låg på trottoaren i februari – och bussen körde i väg och lämnade mig liggande där.
    Det kändes också fint! Tyvärr anmälde jag inte av nån dum jävla anledning.

    • Britta skriver:

      Jag tycker att de borde tänka på att de transporterar människor och åtminstone kolla upp hur det gick – om något inträffar och inte bara köra iväg. Hoppas att du fick hjälp av någon annan då du låg där!

  3. kyrkis skriver:

    Det kunde gått illa… Hoppas det inte blir värre med ditt knä…

  4. Jag skriver:

    Usch, det är otäckt! Bra att du anmäler! Det har hänt mig också, men inte kom jag mig för med det. Annas historia är också hemsk.
    Kram

    • Britta skriver:

      Så det har hänt dig också? De måste få veta när något går fel – för att det inte ska upprepas. Ja, Annas händelse lät riktigt otäck…
      Kram!

  5. Andromeda skriver:

    Aj, då det kunde ha gått illa om du haft otur. Så där får inte en busschaufför göra! Sköt om dig och ditt knä 🙂
    Kram

  6. HEMIMAMMA skriver:

    Ja, bra jobbat!!

    och media får veta vad Danderyd gjorde mot min make…

    Hoppas att du tillfrisknar snart

    Hemikram

Kommentera

