Och sedan något att fundera på…

Hittade följande i en kalender idag. Jag har aldrig sett just de här förut, men jag tyckte de var riktigt bra och lite tankeväckande:

Låt aldrig någonsin någon komma till dig utan att lämna dig bättre och gladare.
Moder Theresa

Så som vi lever våra dagar, så lever vi våra liv.
Annie Dillard

 

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Och sedan något att fundera på…

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Kloka ord… tack för dem.

    Hemikram

  2. Bokmalen skriver:

    Vilka kloka ord. Tänker om det att det krävs en del av en människa att se att ALLA man möter har något att lära en, dvs ger oss en möjlighet att bli bättre. Vissa dagar är det lättare än andra.

    Kram

    • Britta skriver:

      Så är det. Man gör också så gott man kan. Det lyckas inte alltid. Hela livet är nog ett enda stort lärande och då kan man ju också tänka – att det aldrig är försent…
      Kram!

  3. mariadesuede skriver:

    Mycket kloka ord!

    Nu 8h58 sà är det sju minuter kvar till mina exakta 40 àr…

    Örnkramar ♥

  4. Britta skriver:

    Det börjar närma sig nu! Grattis Maria, hoppas att du har haft en jättefin födelsedag idag.
    Hipp, hipp, Hurra!

    Kram!

Kommentera

