Julhandeln är igång…

Idag har det köpts julklappar! Som tur var hade jag shoppinghumöret med mig, ja till den grad att det blev några presenter även till mig själv. Jag fick pengar i present när jag fyllde år och jag har länge sneglat på en stekgryta av emaljerat gjutjärn och nu slog jag till. Idag blir det invigning – kalvstek i gryta. Dessutom blev den en italiensk språkkurs med fem st CD:ar samt två pocketböcker. Tänk, jag kommer att lära mig 1500 italienska ord…men först ska jag läsa ”Det blir alltid som man tänkt sig” av Olof Röhlander. Det kan vara en lämplig uppstart för alla glosorna…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Julhandeln är igång…

  1. HEMIMAMMA skriver:

    *Drömmer*

    Hemikram

  2. gunnardeckare skriver:

    Vad heter den Italienska språkkursen? Vi har en språkkurs ”light” men jag tror inte den leder till 1500 ord, Skulle vara kul att förbättra kunskaperna till nästa resa som väl kanske blir i vår.

    • Britta skriver:

      Den heter ”Italinenska direkt” för nybörjare eller för repetition och kommer från Univerbs. Det är en lärobok och fem CD-skivor. Jag ska försöka läsa en halvtimme varje dag, bara för att inte glömma det jag lärt mig. Kapitlen innehåller vardagliga situationer som att gå och handla, på cafe, korta samtal osv…Jag har inte provat den ännu – men jag har höga förväntningar:-)

  3. Jag skriver:

    Bra att du verkligen handlar för presentpengarna, sånt kan ofta bli ogjort och sen har man bara det dåliga samvetet för att man inte kom till skott! Julklappar handlar jag på nätet, det är så otroligt smidigt. Är för trött för att oka gå i affärer, men någon liten runda blir det nog, vissa saker vill man känna på och se på riktigt.
    Kram

    • Britta skriver:

      Det är väldigt smidigt att handla på nätet, det brukar jag också göra, exv böcker. Men jag tänkte på en sak igår när jag gick på bokhandeln, att vad mysigt det är att gå och titta på böckerna, bläddra lite. Man får inte den känslan på nätet.

      Jag är väldigt glad över min gryta! Hoppas du får en fin dag. Kram!

      • Jag skriver:

        Just böcker vill man ha kroppskontakt med, jag håller med. Jag har ju tyvärr inte kunnat läsa på flera år och då har jag handlat böcker till barnen på nätet. Nu har jag nyss läst ut en deckare och det känns som om läsförmågan sakta återvänder, men jag har högar med böcker att läsa, så jag ”behöver” inte trängas i en bokhandel. Suck.

        Solen skiner, så det är bara att slänga sig ut i det fina vädret. Detsamma önskar jag dig!
        Kram

  4. gunnardeckare skriver:

    Tack för svaret om kursen. Jag ska se om jag kan få tag i den.

  5. Fruntimret skriver:

    Innan jag reste till Rom i våras skaffade jag också mig en italiensk språkkurs, ”Italienska på femton minuter”. Läste väl inte på riktigt som jag hade tänkt mig, men kanske att det skulle vara ett nyårslöfte till mig själv att göra det nästa år. Och sedan belöna mig med en resa till Italien igen…

  6. Filosophia skriver:

    Oj vad du är ute i god tid. Själv har jag bara börjat tänka på julklappar. Tänker ju varje år att ”i år ska jag vara ute i god tid” och sedan blir det aldrig så iaf. Hopplös? You bet! 😉
    Kram

    • Britta skriver:

      Jag brukar göra precis så, men i år tänkte jag vara klar lite tidigare. Det skulle vara så skönt att skrida in i julveckan med tindrande ögon och rosiga kinder och alla klappar under granen och ingen som helst julstress, bara frid och ro…(det låter bra i alla fall:-)
      Kram!

Kommentera

