Ett kvällsinlägg…

Ett kort ett. Jag har ju så mycket annat för mig. Permanentar håret på mig själv, tittar på TV och drömmer – om våren. Kanske är det våren som fick mig till att vilja få lite lockar igen. Jag har absolut spikrakt hår och min dröm har alltid varit att se ut som en filmstjärna från 40-talet. Ja, jag är på god väg nu. Lockarna är på plats – nu fattas bara lite stjärnglans och ”det” som kallas charisma. Jag jobbar på det. Det är inte alla som förstår hur bra och ”det-ig” jag är, innerst inne. Jag är inte alls tråkig, nej jag har en underbar humor, lite för mig själv. Jag är nog en äkta norrlänning…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Ett kvällsinlägg…

  1. gunnardeckare skriver:

    Även om det är i tidigaste laget så har jag också börjat drömma om våren. Även om det nog är mycket vinter kvar innan den kommer.

    • Britta skriver:

      Det måste vara ljusets inverkan, för idag shoppade jag loss:-) Jag gillar inte att shoppa, men idag var jag riktigt sugen på att gå in i affären och det tog väl en kvart ungefär att hitta två klännningar, ett par byxor, två kavajer och ett antal toppar. Jag är riktigt stolt över mig själv!

  2. Bokmalen skriver:

    Vad duktig du är som permanentar dig själv. Jag var hos frissan i förra veckan och gjorde detta, samt klippte och färgade håret. Det kostade över 2.000 kr, men så fick jag lite rabatt tack och lov. Men det kostade ändå 1.700!!! sanslöst. Funderar på att raka av mig allt hår 🙂

    • Britta skriver:

      Det är ruskigt dyrt, du skriver ungefär som jag gjorde på FB igår: Har nyss sparat 1500 spänn. Hempermanent – på mig själv. Nej, det kommer ingen bild:-)
      Faktum är att jag blev rätt så nöjd över resultatet!

      PS. Du skulle säkert se spännande ut med rakad hjässa:-)

  3. Jag skriver:

    Jamen, din karisma går genom datorn! Klart du har det! Strongt gjort att permanenta dig själv. Jag har aldrig haft en permanent men med långt hår är det inte så noga. När det blir fuktigt, som idag på fotopromenaden, så lockar det sig. Vad med pengar jag måste ha sparat!

Kommentera

