En ovanlig söndag…

Började dagen med lite cirkelträning i källaren. Det blev cykling, crosstrainer och situps. Innan frukost. Det är högst ovanligt. Jag cirkeltränar aldrig. Jag har ju en dröm om att komma i form. Jag är beredd att skapa mig nya, goda vanor. Mat och sedan en långpromenad. Som belöning gick vi på bio och såg Hamilton-filmen med Persbrandt; jag blev inte besviken. Jo, en sak gjorde mig lite störd. Botoxläppar – ja, inte på Persbrandt, men en annan skådespelares. Trovärdigheten faller direkt. Inte kommer filmen att ge några större reflektioner, men för stunden var den en riktig bioupplevelse. Ser fram emot att se The Iron Lady.

Snart är det Masterchef, den engelska versionen. Jag gillar John och Gregg och de engelska matlagningsprogrammen. Exv har James lärt mig att filéa fisk på ett mycket enkelt sätt, vilket jag testade såväl fredag som lördag på ett par färska rödingar.  Jag känner mig extremt nöjd med mig själv. Som sagt – en mycket ovanlig söndag…

   

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till En ovanlig söndag…

  1. suttecity skriver:

    Uj, min lekamen kommer inte till liv för träning förrän strax efter lunch… försökte mig på styrketräna direkt på morgonen innan jobbet för några år sedan men gav upp för det blev ingen större ansträngning och gick i slowmotion. Nej jag kör eftermiddag och kväll, passar bäst. Får dock göra undantag på onsdagarna nu när jag har mina Z-Goldies på förmiddagen strax före lunch.

    Sköt om sig!

    Kram

    • Britta skriver:

      Jag är ingen träningsmänniska, men jag ska ta mig i kragen. Försöka komma i form lite mera. Jag har faktiskt en aningens träningsvärk:-) Ha det så gott! Kram

  2. arrami54 skriver:

    …OJ! Styrketräning i cirkel före frukost…imponerad!! 😉 Du går på endorfin, jag går på mossa! Du vet, här blir det några långpromenader med hunden, det håller ner trivselvikten mer än nog…

    …men du vet, mossiga gubbar är som de är! 😉

    Må bättre än gott, vilket jag tror du gör! Kram. 😉

    • Britta skriver:

      Men, vad tråkigt att du har blivit mossig:-) Det trodde jag inte om dig. Men, min styrketräning var bara början till någonting större, det är så jag ser på saken. ”Orbitrek” och jag kommer att trivas tillsammans – så småningom…
      Hoppas du har det bra. Kram!

  3. gunnardeckare skriver:

    Jag tänker också se The Iron Lady. Spännande att se om det framkommer nåt där som får mig att ändra min nästan 100-procentiga negativa inställning till henne. Jag vet ju att hon också var uppskattad av många.

    • Britta skriver:

      Samma här,Thatcher var ingen favorit för mig, men jag kan tänka mig att filmen är bra, med Meryl Streep i huvudrollen. Ha det så gott!

  4. Fotografen skriver:

    Du innehar 8:e platsen med dina 4poäng. Grattis!

Kommentera

