Twitter…

Jag har skapat en konto på Twitter, men uppriktigt sagt vet jag inte hur det fungerar riktigt. Det känns stort, som en enda stor gryta med massvis att meddelanden som går kors och tvärs. Jag följer Gregg och John i engelska Masterchef och läser om när de slutat för dagen, varit på gymmet eller ätit en god måltid. Jag såg att Greggs mamma finns på Twitter, men där går väl ändå gränsen? Jag älskar ju bara Greggs förtjusning över efterrätter och hans kunnighet i mat och smaker som passar ihop. Vem ska jag följa på Twitter?

Tipsa mig gärna om du har ett konto. Det verkar ju smått bekvämt, en mikroblogg, där man kan få kontakt med alla, hålla sig uppdaterad, skratta lite, kika in i människors liv – i det lilla formatet. Kanske finns det en twitter-skola som man skulle kunna gå, eller så har alla lärt sig själva. Jag är på Twitter…

 

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Twitter…

  1. Anna skriver:

    Jag försökte en gång att twittra men jag KAN bara inte uttrycka mig så kort!

    • Britta skriver:

      Du skriver ju så bra Anna och 140 tecken i ett meddelande skulle inte täcka in vad du vill förmedla! Det känns kul att testa i alla fall, men allt det här kräver tid och jag känner att jag blir mer och mer bunden vid datorn – istället för att umgås med människor på riktigt. Som jag borde göra…

  2. Bokmalen skriver:

    Har ingen aning, Men vem vet, kanske att jag börjar om det kommer många bra tips här hos dig. Ha en trevlig lördagskväll.

  3. Gunnar (deckare) skriver:

    Jag har också twittrat men har inte varit aktiv på länge. Kanske ger jag det en ny chans framöver Vi får se.

Kommentera

