Det är något med våren…

Minnen om musik och människor som man kopplar till musik poppar upp. Vem gillade samma musik som man själv gjorde och tänk vad mycket musik och sång betyder. Musik att dansa till, att lyssna på, att gråta till, att omslutas av…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Det är något med våren…

  1. Fotografen skriver:

    Jag håller med, det här med musik och årstider – väder och sinnesstämning – hör ihop. Tidigare i veckan körde jag bil genom ett sydsverige där våren tränger sej på. Jag njöt av naturen utanför bilrutan samtidigt som jag zappade mellan radiokanalerna. Där gjorde mej Earth, Wind&Fire, Toto och soundtrack från mej Chess sällskap. Det bjöd mej på en riktigt skön välbehags- och vårkänsla – musik och väder i skön förening.

    • Britta skriver:

      Här har våren inte kommit riktigt lika långt, men det känns att den är på väg:-) Jag tror att den musik som jag växte upp med, när jag var tonåring, är den musik som sitter djupast i mig. Alla djupa känslor förknippade med olika låtar och artister. Sedan har våren en magisk inverkan – från becksvart mörket till underbart ljus och sol. Undra på att man vaknar till liv!

  2. HEMIMAMMA skriver:

    Ja vad vore livet utan musikens kraft?? och vårkänslor är uppskattade även i min familj….

    Det händer viktiga saker i min blogg idag..

    Hemikram

    • Britta skriver:

      Musik kan vara läkande ibland. Hoppas att ni får hjälp att komma tillrätta med Borrelia-smittan. Det verkar inte så lätt…
      Kram!

  3. gunnardeckare skriver:

    Ja visst är det så. När solen börjar stanna uppe lite längre på dagarna och skiner in genom fönstret så hör jag Her comes the sun med Beatles direkt i huvudet.

Kommentera

