Livet efter detta…

Två gånger har jag börjat se filmen, men somnat på slutet. Inte för att den var dålig, utan för att jag var trött. Det är en film med Matt Damon, som i filmen heter George och har en medial förmåga – när han tar i människor ser han bilder. Några personer i filmen råkar ut för händelser, en nära döden-upplevelser, en pojke tappar sin bror – jag vill se slutet. Det blir till att vara vaken nästa natt:-)

Ja, hur har vi det med livet efter detta…

 

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Livet efter detta…

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Klart att vi har ett sådant!

    Hemikram

    • Britta skriver:

      Jag växte upp med Gud närvarande. Jag vet inte om det gjort mig lyckligare eller olyckligare. Kanske tog jag allt för bokstavligt. Jag förknippar ändå kärlek med en gudomlighet…

  2. Tant Otto skriver:

    Så är det….klart att det finns liv efter detta!

    kraaaam

  3. suttecity skriver:

    Den filmen har jag missat! Tack för tips 🙂

    Ja då jag hör och ser och upplever saker som hör ihop med nära och kära som har avlidit så kan jag inte annat än tro att det finns andra dimensioner som man går vidare till. Just nu har jag någon som pockar på uppmärksamhet men jag får inte ihop vad hen vill.. brukar få gå iväg emellanåt till någon som kan förmedla när de blir lite för frustrerade när jag inte förstår 🙂 Annars har jag jobbat upp ett bra teamwork när grejer försvinner för mig och de hjälper till att lägga ut ”kontroller” 🙂

    Vad man själv upplever kan ingen ta ifrån en och man letar logiska förklaringar men då det inte finns och ständigt återkommer tills man ändrar på något så anser jag att det är en god hjälp i livet och det känns tryggt att de finns med och ser efter att man hamnar rätt genom att påtala vilken väg som är bäst. Så får man ju själv avgöra. För man har alltid möjlighet att säga ja eller nej.

    Jag har enligt vad de som kan se sånt haft många liv och är en gammal själ, så det är intressant. Fick har varit krukmakare i många liv och tillverkat kärl och annat och det förklarar kanske min feblesse för hôlker å bôrker 🙂 Klurar på att gå på drejkurs och se vad som kan komma fram. Var många andra spännande grejer som stämde med hur man känner och tänker nu så ja, kan inte avfärda det helt. Intressant men outforskat område.

    Ha en bra tisdag!

    • Britta skriver:

      Spännande! Ja, jag tror också att allt inte kan förklaras logiskt – att det finns människor som har gåvor utöver de vanliga; du har också upplevt det själv, att du hör, ser och upplever saker som inte kan förklaras. Jag läste en gång en bok av Margit Sandemo, tror jag författaren heter, om ”hjälpare”, som går bredvid oss.

      En fascinerande kommentar du skrev. Du får nog prova det här med drejeriet!
      Kram!

  4. arrami54 skriver:

    …nja, ett liv efter detta är på alla plan en omöjlighet, men tanken är väl både fantasifull och tröstande? När vi dör och hjärnan stängs ner uppstår ljusfenomen mixade med minnen som tonar bort, mer är det inte. Men vi kan inte föreställa oss ett evigt tomt ingenting, alltså väljer vi att tro på någonting annat…en fortsättning.
    Men alla de atomer vi är uppbyggda av, återgår till systemet och en gång kom de från stjärnor som exploderat och dött…så visst, vi är en del av ett evigt kretslopp, men liv efter detta, nej, något sådant finns inte!

    Njut av det enda liv ni har, någon repris eller fortsättning får ni inte!

    …skriver tråkmånsen som lever nu! 😉

    Kram.

    • Britta skriver:

      Nej, jag kan inte föreställa mig en blankt, tomt ingenting. Att allt skulle vara förbi, att allt vi älskar för evigt är borta. Allt det vackra, aldrig kunna se gräset spira igen, känna doften av vatten, plocka blommor på ängen och göra en piruett:-) Och jag motsätter mig också epitetet ”tråkmåns”! Fast det är bra att leva här och nu…
      Kram!

  5. Fotografen skriver:

    Du behåller 5:e platsen, men närmar dej 4:e platsen. Nya poäng att tävla om ikväll 20.40.

  6. Ping: …”livet efter detta”. | Varghjärta

Kommentera

