Så levde de lyckliga…

Det pågår en relationsserie på SVT1 ”Så levde de lyckliga”. Andra avsnittet var ikväll och det kommer åtta stycken till. Jag antar att tanken är att visa att alla äktenskap har kriser, att det är högst vanligt, men att det går att hitta tillbaka till varandra igen. När de gift sig, skilt sig och gift sig igen och när programmet visar nuläget – så blir det återigen gulligull. Men, huvudsaken är att kärleken lever. Det är bra att det finns en motvikt till allt som går dåligt. Och jag älskade hjärtat av krattade löv på den frostnupna gräsmattan…

 

 

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Så levde de lyckliga…

  1. gunnardeckare skriver:

    Vi kommer att fira 42 årig bröllopsdag i augusti. Man känner sig definitivt annorlunda.

  2. Jag skriver:

    Jag såg en liten glimt av programmet i en paus. Jag tycket nog av det lilla jag såg att det fanns känslor av ånger och ledsenhet hos några av de berörda över vad de åsamkat. Jag och min man har valt varandra två gånger, vi var skilda åt i tre år när äldsta dottern var liten. Jag minns också att jag inspirerade en bekant till att försöka igen, hon blev så häpen över min berättelse, att man faktiskt kunde göra så, men det föll inte så väl ut.

    • Britta skriver:

      Ja, visst fanns det känslor av ånger och ledsenhet och en vilja att i fortsättningen vara mera rädda om varandra. Kanske känns det extra mycket för de som tittar, som också varit ifrån varandra, men inte lyckats lika bra med återföreningen. Vad fint att det gjorde det för er!

Kommentera

