Än så länge går det bra…

Jag har kommit upp ur vintersoffan. Martin Lidberg och jag idkar powerwalk. Det känns som om vi gör det tillsammans. Jag följer Martins uppgjorda 8-veckorsschema. Igår var det vilodag. Det är inte så dumt att ha ett schema – är det vilodag, så kan man lugnt bara softa lite – utan att ha dåligt samvete. Det är sånt vilodagar är till för.

Idag är en annan dag, det blir till att gå en rask promenad direkt efter jobbet. Men, det är ju så härligt! Våren är här, det är ljust, solen skiner ibland, fåglarna kvittrar. Och Martin Lidberg följer mina spår och hejar på mig och lovar att efter 8 veckor kommer jag kanske att vara en ny människa. Jag kommer att vara gladare, piggare och orka mer. Jag tror på Martin. Kanske är han – en riktig coach…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Än så länge går det bra…

  1. suttecity skriver:

    Ja nog vore det lättare och trevligare om man kunde ha honom live som peppade och såg till att man kom igång? 🙂 Det brukar vara bra program som han tar fram.

    Själv försöker jag komma igång efter gårdagens dubbla Zumbapass och morgonen efter är jag väldigt stel och det stånkas och stönas innan man får ordning på leder och muskler. Skall roa mig i trädgården och lyfta upp gångplattor men idag får jag traktorskopan till hjälp och kan lyfta rakt och slipper vridövningarna som blir annars och behöver även bara lyfta dem en gång, samt då att pappa får komma ut och göra lite nytta och köra traktorn.

    Ha en härlig dag – det bådar gott!

    • Britta skriver:

      Jag såg programmet i Aftonbladet och jag hoppas att jag kommer att hålla motivationen uppe! Zumba och trädgårdsskötsel ger nog också bra med motion. Duktig du är…!

  2. Jag skriver:

    Jag var tvungen att googla på ML. Det är väl alldeles utmärkt om man har något att följa och det är som du skriver mycket lättare nu när det är ljust och vårvädret lockar till promenader. Jag får försöka på annat sätt, då vad jag än gör ger smärtor och sjukdomskänsla. På nåt sätt ska det gå att komma i bättre form ändå, även om det är litet det jag kan göra.
    Ha det gott!

    • Britta skriver:

      Egentligen ska man inte klaga över något när man kan gå ut och gå. Jag kan bara ana hur det är att ha kronisk värk. Jag hade en period med väldiga problem i ryggen och jag minns att när smärtan till slut släppte var jag så otroligt glad över att kunna gå utan att ha ont.
      Kram!

  3. Jag skriver:

    Egentligen är det mest frustrerande när man inte orkar, när det känns som om man just stigit upp efter en influensa. men när du skriver om ryggvärken kommer jag på att idag har jag inte så ont i ryggen, alltid något! Men klaga måste man få göra även om andra har ont eller inte orkar, alla behöver den ventilen.
    Tack för din medkänsla och kram!

Kommentera

