Sommartid är min tid…

Jag tycker väldigt mycket om sommartiden. Först och främst eftersom kvällarna känns längre eftersom de är ljusare. Jag vaknade ungefär samma tid som vanligt i morse, kl 04.30. Aldrig i min vildaste fantasi hade jag väl trott att jag en dag skulle bli morgonpigg… När mamma satt vid köksbordet med sitt korsord och kaffekopp efter mjölkningen av korna tidigt, tidigt på morgnarna – förstod jag inte att hon orkade. Sedan känns det som om sommartiden passar min rytm. Jag skulle inte ha något emot att ha sommartid året runt.

Jag går in i andra veckan av ”Powerwalk” – åtminstone försöker jag gå snabbare och idag joggade jag också korta sträckor. Jag njuter av våren, av dofterna, av gruset som dras in i hallen, av fågelkvittret när jag går till bussen på morgnarna. Jag älskar våren, nästan mera än sommaren. Den skira grönskan, alla minnen av vår som jag har inom mig. När allt var nytt, oupptäckt. Jag bär minnen av en sjö i mitt hjärta. När våren kommer bryts isen och allt blir levande igen. Nästan som att komma hem igen…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Sommartid är min tid…

  1. Jag skriver:

    Ja, våren är härlig med allt som börjar spira. Men jag får en dipp av allt fult skräp som tinar fram överallt.

    Frejdig låt, hade inte hört den tidigare!

    • Britta skriver:

      Alla som har bott i Piteå eller bor i Piteå eller bara har den minsta anknytning till Piteå – känner till Euskefeurat och tycker att det är det bästa bandet i hela världen:-)
      Ordet ”euskefeurat” är pitemål eller ”pitbondschka” och betyder trött/loj.

      • Jag skriver:

        Jodå, gruppen har jag hört namnet på – men jag undrar om jag inte trodde att namnet var isländskt. Jo, det gjorde jag, jag blev förvånad när de sjöng på svenska.

Kommentera

