Långt borta och nära…

Jag satte mig på bussen igår och åkte norrut. Min mamma hade hastigt blivit dålig och några av oss syskon strålade samman. Hon mår efter omständigheterna bra och kommer att få en pacemaker. Jag och syrran satt på hennes sängkant, på var sin sida om henne och hon åt ett päron. Glad och lugn. Alla vara så snälla, maten var bra, fast nog hade dom gräddat lasagnen lite för länge (mamma är 87, men hon har bra smaklökar och kan fortfarande laga väldigt god mat) och alla i personalen var så snälla med henne. Jag har det så bra, sa hon och lade armarna runt våra axlar och skrattade. Det är skönt att ligga och vila när man är trött…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Långt borta och nära…

  1. ninapinas skriver:

    Dessa gamla föräldrar.
    Vad man är rädd om dem, samtidigt svårt att vara där jämt.
    Även om man vill så går det ju inte.

    • Britta skriver:

      Ja, det är svårt när man bor lite för långt borta för att kunna hälsa på en stund då och då. Tiden går alldeles för fort…

  2. Jag skriver:

    Så skönt att din mamma mår hyggligt bra. En pacemaker är en bra hjälp och livförsäkring. Det är svårt när avståndet är stort. Jag hade mina i Spanien tidigare och det var lite för spännande när det hände något som behövde åtgärdas på stört.
    Kram

  3. Filosophia skriver:

    Jag blir så glad när jag läser om din mamma och hur positiv hon är. Jag tror det är så viktigt att försöka vara det—alltid. Min mamma är ju också lite dålig. Det är jobbigt, som Ninapina säger, för man vill vara hos dom, men det går inte att vara det jämt.
    Kram

Kommentera

