Jag har varit ute ikväll också…

Jag har ju fått smak för att jogga – lätt. Här är inga stora farter eller spänstiga steg, utan ren envishet som för mig runt min före detta promenadrunda på 4,5 km. Jag skumpar runt i stan och trivs med det. Det är skönt att ha folk runtomkring, att inte vara ensam. Jag springer och tänker på olika saker, mest på vikten av att kämpa, att inte ge upp. Att aldrig ge upp. Jag bär smycket runt mitt hals med bokstäverna HOPE. Och jag håller hårt om mina skinnhandskar och räknar stegen. Hope.

Jag springer och tänker på min syster. Hope syster. Käraste syster. Hope…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Jag har varit ute ikväll också…

  1. Jag skriver:

    Jag kan se hur du springer din runda och håller så med dig om vikten av att inte ge upp. Är din syster svårt sjuk? Mina varma tankar till dig.
    Kram

  2. Fotografen skriver:

    Jag har köpt nya joggingskor. Jag börjar snart….

  3. HEMIMAMMA skriver:

    Hoppas att din syster kryar på sig och visst ska vi försöka att lyfta hoppet.

    Jag undrar om du vill hjälpa mig att lyfta hoppet för alla oss som är Borreliasjuka?

    Jag har skrivit ett öppet brev till myndigheterna i mitt senaste inlägg och jag hoppas att du vill läsa och på¨så sätt stötta kampen för att man ska få vård i Sverige??

    Hemikram

  4. gunnardeckare skriver:

    Hoppas att din syster kryar på sig. Låter jobbigt.
    Jogga är en bra sysselsättning. Numer får jag nöja mig med promenader men det är heller inte så dumt

Kommentera

