Nu snöar det…

Man kan inte göra något åt vädret, hur mycket än man försöker, men nu längtar jag efter lite värme. Det snöar i Umeå. Skönt att vara inne i alla fall. Sverige leder med 1-0 mot Norge i hockeyn och vad är väl några snöflingor – de smälter ju bort:-)

Skönt med fredagskväll. Dagen började klockan tre inatt, jag klev upp och bakade en sockerkaka och tog med till jobbet. Lite övergräddad, men den blev uppäten i alla fall…

Jag får kanske jogga i kängor imorgon:-)

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Nu snöar det…

  1. arrami54 skriver:

    Här nere är det sommar, grönt och skönt. Det märks att Sverige är ett avlångt land, vinter, vår och sommar samtidigt.
    Hoppas ni får sommar snart så du slipper kängorna! 😉

    • Britta skriver:

      Ja, det hoppas jag också! April och maj tycker jag har varit ovanligt kyliga, men vi norrlänningar är rätt så luttrade när det gäller väder, så vi härdar ut:-) Intalar oss att det är helt normalt och är inte det minsta avundsjuka när vi ser prunkande gräsmattor och folk som sitter och äter ute, typ i Skåne eller Stockholm. Skotersäsongen förlängs och det är myggfritt. Bara fördelar. En annan bra sak med norrlänningar är att de aldrig ljuger…

      Hoppas du har det bra i värmen! Kram!

  2. Jag skriver:

    Jag tror att vi slipper/slapp snön hos oss. Min väninna i Kiruna är glad om snön inte försvinner för fort, hon har stuga i Abisko och vill kunna åka skidor och skoter förstås! Det har varit en grinig vår, det är sant, men nu kanske det vänder i alla fall.
    Hoppas att du slapp kängorna!
    Kram

    • Britta skriver:

      Jag skippade promenader och jogging och städade köket istället. Nu är alla skåpar, lådor, ugn och dessutom kaffebryggare skinande rena:-) Det är inte så dumt med en snöig dag i maj. Kram!

  3. gunnardeckare skriver:

    Snö har vi inte i Karlstad men när noll-gradigt. Hoppas att en starkt lysande majsol ska värma upp oss frusna själar.

    • Britta skriver:

      Det har blivit lite varmare. Idag har det varit soligt, men än ingen riktig vårvärme – men, den kommer säkert snart!

Kommentera

