Äkta jordgubbar i filet…

Det är onsdag morgon. Igår joggade jag 5 km på Blodomloppet. Det är en prestation, eftersom jag kämpat för att kunna jogga och slutligen fick jag igång lederna i våras. Jag vaknade imorse med en lätt känsla av Euphoria och nu sitter jag här och äter fil med jordgubbar. Det är sommarkänsla. Solen skiner och jag önskar er en alldeles underbar dag…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Äkta jordgubbar i filet…

  1. Jag skriver:

    Det låter så skönt alltihop! Sommarkänslan är inte dum den, man kan bli euforisk för mindre – men jordgubbar i fil är just sommar!
    Detsamma, Britta!

    • Britta skriver:

      Man får göra sitt bästa för att få sommarkänsla:-) Idag regnar och blåser det, men jag vet att vädret kommer att bli bättre. Kram!

  2. arrami54 skriver:

    …inväntar min ”sommar”, vita smultron i lite mjölk, mums! 😉 De kommer runt midsommar.

    Önskar din dag var bättre än god och att de kommande blir än bättre!
    🙂

    • Britta skriver:

      Smultron är barndom för mig. Små, små röda bär, sötare än jordgubbar. Det fanns några smultronplantor som jag noga inspekterade och gick för att plocka när de var mogna. Det bästa i livet är gratis, fyllda med känslor som inte kan köpas för pengar. Minnen av dofter, smaker och naturens skönhet. Allt bär jag med mig. Kram!

  3. gunnardeckare skriver:

    Bra gjort med loppet! Vi äter jordgubbar från Belgien och Spanien än så länge men dom svenska lär vara på gång. Något att ße fram emot.

  4. kalebass skriver:

    Jag har egna ,vita,(gåvor!), på G på balkongen, redan ! Annars smultron i mängd, som kommer lite senare. Visst är det typiska sommarsmaker.

  5. mariadesuede skriver:

    Jag vet att den svenska artisten vann Eurovision, men jag tittade inte ens, jag bojkottar Eurovision därför att jag anser att syftet har förlorats… Men du verkar ha det bra, jag hade inte ràd att àka till Farmors begravning… Men jag màr bra… Kram

Kommentera

