Livet går upp och ner…

Jag borde baka bullar. Inte för att äta upp dem, men det finns något trösterikt i bullbak; doften, degen, knådandet, det smälta smöret, penseln, kanelen och sockret. En kanelbulle är en kanelbulle; ger sig inte ut för att vara något annat, räcker långt i smak och doftar ljuvligt. Jag försökte mig ut på en liten joggingtur ikväll, men det gick tungt, eftersom det inte blivit så mycket av med joggandet den senaste tiden.

Jag hoppades in i det sista att något dramatiskt skulle ske, att det kanske inte var försent. Men, jag hade fel.  Jag skrev en kort minnesruna om min syster i Piteå-Tidningen. Hon finns inte mer – här – men inom mig lever hon kvar…

http://www.pitea-tidningen.se/familjenytt/doda/artikel.aspx?ArticleId=6963809

 

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Livet går upp och ner…

  1. HEMIMAMMA skriver:

    =0(

    Det var väldigt vackra ord du skrivit och jag deltar i sorgen.

    Inga ord kan trösta, men en kram på vägen?

    Varm Hemikram ♥

  2. suttecity skriver:

    Gör Hemi sällskap.

    Varm tröstekram ♥

  3. madonnan skriver:

    Tittar in och lämnar en kram ♥

  4. kickie skriver:

    Får verkligen beklaga. Vet hur det känns att mista nära o kära. Minnena kommer alltid finnas där.
    Var rädd om dig.

  5. gunnardeckare skriver:

    Mitt deltagande i sorgen.
    Jag läste minnesrunan. Den var fin . Svårt att sätta ord på en så oändlig sorg som det är att mista en nära anhörig.

    • Britta skriver:

      Tack Gunnar. Det är ändå ofattbart, fast jag vet att det är så – men att inse att vi aldrig mera kan säga hej till varandra…

Kommentera

