Palme går hem även på bio…

Jag har sett filmen om Palme på bio ikväll. Strosade iväg själv genom stan och fick en av de sista platserna, längst ut på en rad. Palme var ju en fascinerande person, med ett stort engagemang. I filmen får man glimtar av både det privata och det offentliga; barnen Palme och Lisbet intervjuas. Vissa människor har bara det där karismatiska och man fångas i en blick eller deras ord.

Jag har alltid beundrat intelligens…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Palme går hem även på bio…

  1. Jag skriver:

    Vi hade en god vän som liknade Palme. till utseendet, till intelligensen, till karisman. Det är kusligt att se Palme glimta förbi, saknaden av vännen blir så stor.

  2. gunnardeckare skriver:

    Jag har inte sett filmen ännu men har tänkt göra det. Det var verkligen en intelligent politiker. Vilket många beundrade men som också uppfattades som arrogant av andra.

    • Britta skriver:

      Ja, se filmen – om du inte redan har gjort det. Visst uppfattades han som arrogant – även av personer som själva kan uppfattas som lite arroganta, exv Bildt.

  3. madonnan skriver:

    Bra med filmtips, tack!

    Trevlig helg 🙂

Kommentera

