Det är så längesedan…

Allt är så längesedan. När man var barn. När man tittade upp i himlen och såg oskyldiga vita moln sakta singla förbi. Jag själv är så längesedan – sedan jag var jag. Så är det för oss människor, att vi kämpar på så gott vi kan och längtar efter när vi var vi och allt var ett ögonblick bort…

Ögonblick. De som vi lever för. Allt det andra är transportsträckor. Men ögonblicken finns kvar – de som etsat sig fast inom oss – utan glömska – allt finns kvar…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Det är så längesedan…

  1. kyrkis skriver:

    Ja… så är det nog… Tack för fina formuleringar!

  2. imsy skriver:

    Tjusigt skrivet!

  3. Jag skriver:

    På pricken så: ”Jag själv är så längesedan- sedan jag var jag.” Men det är tur att ögonblicken är kvar. Dina formuleringar är som vanligt exellenta.

Kommentera

