Brittas Julbrev 2012…

Julen närmar sig. Med stormsteg. November försvann i ett ständigt grådis, men när december kom – kom också snön. Snö. Snö. Snö. Allt går i numera i ett rasande tempo och innan man hinner tänka ”advent” så står julen för dörren. Köttbullar har trillats, knäcken kokats och frysar, kylar och skafferi har blivit skinande blanka, avfrostade och rymliga. Här ska snart fyllas på med allehanda godsaker. Julgranen står klädd i rummet. Den doftar som alla andra jular före den här. Om julen kommer alla minnen om tidigare jular. Girlander i taket och tomten som alltid var vaken. Älskade mamma och alla ni andra – som får det här brevet. Alla har ni en bit i mitt hjärta. Och allt som betyder något är just nu – vara närvarande – se varandra.

Jul, jul, strålande jul – glans över vita skogar, himmelens kronor med gnistrande ljus, glimmande bågar i alla Guds hus, psalm, som är sjungen från tid till tid, eviga längtan till ljus och frid! Jul, jul, strålande jul, glans över vita skogar!

En underbart, härlig och fridfull jul önskar jag er!

Glad och tacksam...

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Brittas Julbrev 2012…

  1. suttecity skriver:

    Önskar dig det samma! God Jul!

  2. madonnan skriver:

    En riktigt God Jul till dig och de dina!

    Kram

  3. Jag skriver:

    Detsamma önskar jag dig och de dina, Britta!
    Julkram

  4. arrami54 skriver:

    Tittar in för att önska dig ett riktigt Gott Nytt År!
    Hoppas du mår bättre än gott hela året som kommer!
    Kram. 😉

Kommentera

