Vem har rätt att bestämma över andra människors liv?

Det är helt uppåt väggarna. Ja, om ni förstår det gamla talesättet. Vem är vi eller du att bestämma om andra människors liv? Kan man vara så förmäten att man tar sig friheten att säga: Att så här är det. Punkt. Jag önskar att jag aldrig blir den människan. När en människa inte tänker själv, blir jag rädd. Länge leve kvinnors rätt att finnas i det offentliga rummet. Länge leve suffragetterna. Länge leve kampen om människovärdet…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Vem har rätt att bestämma över andra människors liv?

  1. mariadesuede skriver:

    För närvarande sà skriver jag lite om de homosexuellas rättigheter här i Frankrike, rätt till lika rättigheter genom bröllop hos borgmästaren… Tyvärr tror jag att de ses även i framtiden som andra klassens medborgare… Varför kan man inte respektera varandras olikheter?

    • Britta skriver:

      Om vi inte kände kärlek till varandra skulle världen se mycket kallare ut. Du kämpar för det du tror på. Ja, varför har vi så svårt att respektera varandras olikheter? Jag vet inte, kanske är det rädsla, uppfostran, prägling. Livet kunde vara lättare om människor var mindre fördömande. Kram!

  2. arrami54 skriver:

    Jag älskar kloka kvinnor…mer makt till dem!
    Kram. 😉

  3. Jag skriver:

    Jag kommer att tänka på, apropå män som hatar kvinnor när dessa höjer rösten, något som jag nog har skrivit tidigare: ”Varje gång du öppnar munnen, öppnar du porten till ditt inre.” Hur ser dessa hatare ut inombords, kan man undra.

Kommentera

