Jag önskar att jag hade kommit på de där citaten…

Har ni citerats någon gång? Har ni uttryck en mening som folk gillar och delar på Facebook och skiver om i bloggar? Nej, inte jag heller. Man kunde ju ha haft en citatgen, varit lite lik Churchill, Thatcher, Mahatma Gandhi eller någon poet – Oscar Wilde kanske. Alla de här personerna verkade ju ha ett sinne för citat eller så kanske de hade en citatskrivare eller en privatsekreterare som satt och klurade vid ett stearinljus när kvällen så sakteliga övergick till natt och ögonen blev tröttare och tröttare och vips! kom de där orden till…

Så nu mina vänner ska jag skriva de där kloka orden: (och glöm för allt i världen inte bort var ni läste dem FÖRST; ja, om ni ska dela. Tänk på det. Upphovsrätten.)

”Citatskrivare är människor som inte har något bättre för sig än att försöka vara lustiga, smarta och kloka i andras ögon. Förvånansvärt ofta lyckas de”.

”Kvinnor skulle lyckas bättre i livet om de på ett tidigt stadium helt ignorerade personer som verkade obegripliga och svåra att förstå sig på. Istället för att grubbla ett helt liv på att försöka likna en annan sort borde de inse att de själva har kronblad, stam och rot. Det enda som behövs är lite vatten”.

Vatten, vatten och ännu mera vatten…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Funderingar och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Jag önskar att jag hade kommit på de där citaten…

  1. Jag skriver:

    Här uttrycker du samma önskan som i din dikt i förra inlägget. Att någon vattnar plantan. Men det finns självbevattning också. Man behöver förstås en vattenreservoar av något slag som man ansluter sig till. Hmm.

    Jag blev ofta citerad när jag var barn, minns jag. Jag sa saker som de vuxna tyckte var vågade och roliga. Nu är det väl barnbarnen som kan citera sin mormor ibland, kanske…
    Kram

Kommentera

