Mycket har hänt…

Jag ska snart flytta. Inte alls långt härifrån, men till en egen lägenhet. Ännu en gång. För att liva upp tillvaron lite och skapa en guldkant på min semester har jag beslutat mig för att göra den där drömmen som jag tänkt på under flera år – jag ska till Rom och under två veckor plugga italienska. Kursen är bokad, hotell och resa är bokade. Vado a Roma per studiare italiano:-) Jag är flygrädd, har inget lokalsinne, men jag längtar till Italien, till Italiens vackra land. Hotellet har en underbar takterass och frukost får jag varje morgon och sedan ska jag trippa iväg till la scuola och säga Buongiorno till alla jag möter. Kanske bor där en eldig kvinna längst inne i min norrbottniska själ, kanske behöver jag Italien…

Flygningen gick bra - tillbaka från Rom...:-)

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Italien och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Mycket har hänt…

  1. minasyndermina skriver:

    Kör hårt! Jag är en norrlänning som ständigt längtar till Italien 🙂

  2. arrami54 skriver:

    Önskar dig detsamma ! (ang hälsningen på min blogg).
    Hoppas du får en skön och härlig sommar och att tiden i Rom blir perfekt!
    Det är hyfsat okej med mig och jag njuter verkligen av denna sommar. Dagen har jag tillbringat med att ansa en vild ros som blivit över fyra och en halv meter hög. En rosa ”hundrablads”- buskros som enligt de som vet inte skall bli högre än max två meter…börjar tro jag har väldigt gröna fingrar. Hela trädgården är en grön djungel av trivsel och harmoni! 😉
    Denna natt skall jag vandra långt med min vita fyrfota vän och njuta av en extremt vacker fullmåne…

    Var rädd om dig och njut av Rom! 😉

    • Britta skriver:

      Du måste ha gröna fingrar:-) Jag har en buskros som bara verkar bli mindre och mindre, men det är kanske fel växtzon för den rosen här. Vad bra att du är ok. Jag ska vara rädd om mig och hoppas att det blir en bra resa för mig. Det måste vara fantastiskt att vara konstnär, åtminstone när man är inne i en kreativ process – allt som finns är bara här och nu och skapandet. Inte bara ”fånga dagen” – utan fånga stunden.
      Ha det så bra!

  3. gunnardeckare skriver:

    Åh vad det låter trevligt! Hoppas att du får en underbar semester och lär dig en massa nya ord. Jag ska föröka själv att lära mig mer Italienska eftersom vi reser dit ofta.
    (Jag är tillbaka i bloggvärlden igen efter Italienresan.Det blir kanske lite sporadiskt även under resten av sommaren)

    • Britta skriver:

      Tack snälla du! Jag hoppas också att jag kommer att få en bra resa och att jag lyckas lära mig lite mera av språket. En fortsatt fin sommar önskar jag dig.

  4. Jag skriver:

    Flyttar du alltså ensam? Är det en del av det som hänt? Hoppas att du njuter av din resa och dina studier i det vackra språke!. Lokalsinne klarar man sig ganska bra utan i Rom.
    Kram

  5. Jag skriver:

    Tappade ett t.

  6. Anna skriver:

    Du ska inte tänka att ”kanske jag behöver Italien” utan ”helt säkert behöver Italien mig”.
    Typ. 🙂

Kommentera

