Tänk om man varit kock…

Då hade ni sett mig i TV. Tänk er att sitta bänkad framför 50-tummaren och i likhet med Rick Stein’s Mediterranean Escapes eller Raymond Blanc i En hungrig fransman, tittat på programmet Britta Joh upptäcker Norrbotten. Jag hade varit känd och rik. Skrivit kokböcker och visat alla hur man gör pitepalt i mitt kök. Allt hade varit möjligt. Min dialekt hade blivit en snackis och alla hade undrar var jag köpt min fina turkossvarta potatisskalare. Jag kunde ha fått vara med i ett hemmahos-reportage i AB eller läst några dikter i Go´kväll. Jag hade delat mitt liv med hela Sverige och till slut nått vida berömmelse.

IMAG0666

Jag hade kanske förfinat paltreceptet; använt pancetta istället för rimmat sidfläsk eller odlat min egen mandelpotatis – med originell smak som endast kan erhållas av att odlas i min vildvuxna blomrabatt. Min kokbok hade blivit en livsstilsbok med 10 saker man ska göra för att få ett lyckligare liv. Alla hade köpt boken och blivit lyckligare. Jag hade byggt mitt eget varumärke och till slut hade jag börsintroducerat min själv. A self-made woman.

Om…

 

 

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Tänk om man varit kock…

  1. Jag skriver:

    Ja, tänk om…. Det låter som ett bra koncept med mandelpotatispitepalt! Jag lovar att köpa din bok när du skriver den!

Kommentera

