Min stora glädje…

Är min dotter. Jag kan tänka mig att ge upp mycket i mitt liv, ja i princip allt, men inte min dotter. Kärleken är där. Inom mig. För alltid. En del av mig och alltid en del av mig…

630_613924831973897_2099028435_n

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Min stora glädje…

  1. arrami54 skriver:

    …ja, kärleken till barnen är kärleken största och djupaste källa! 😉

    • Britta skriver:

      Ja, de är en del av oss själva, men ändå fristående:-) Kärlek måste vara det ämne som människor i alla tider funderat över. Kärlek kan kanske inte alltid beskrivas i ord. Den är för stor för det. Möjligen kan den bäst beskrivas i vackra tavlor:-) Men allt vi känner inombords, kan det någonsin förklaras? Kanske i ord som avgrund, djup, smärta, lycka, eufori – men, för att förstå den – måste man själv ha upplevt känslan…

  2. Jag skriver:

    Ja, barnen är en glädje i livet, och sen kommer nästa glädjesväng: barnbarnen. Det är verkligen så härligt som det beskrivs, jag har nyss haft lilla sommarflickan här. I går när vi tog oss nerför trappan från sovrummen, den lilla sittande, jag efter, så tittar hon uppåt och och utbrister: ”Mormors fina fötter!” Just fyllda två år och inget insmickrande där, bara ett glatt konstaterande. Och mormor gläds.

Kommentera

