Jag är i Rom…

Jag är i Rom – da sola – för att lära mig lite mera italienska under två veckor. Innan jag åkte genomlevde jag en dag med ambivalenta känslor. Jag är fruktansvärt flygrädd, har aldrig åkt utomlands ensam, har inget lokalsinne – ja, ni förstår – det fanns tusen saker att tänka på. Kvällen innan resan hade jag inte packat, ingenting var klart och jag var helt inne på att ställa in resan. Hotellet var bokat och betalt, även resan och kursen, men allt kändes för mycket. Jag ställde i alla fall klockan tidigt på resdagen och bryggde kaffe och gick ut och satte mig och tittade ut över älven. När jag satt där föll allting på plats. Jag skyndade mig tillbaka till lägenheten, beställde taxi till flygplatsen, vattnade blommorna, tömde kylen och packade resväskan. Tre start och landningar utan den minsta nervositet och sedan snabbtåget till Rom från flygplatsen. När jag väl kom fram hade jag inte en fullständig karta över var hotellet var och jag irrade runt i drygt en timme, frågade säkert 15 personer om vägen och när jag slutligen hittade hotellet och fick mitt rum, ungefär kl 21.30 på kvällen kändes det som himmelriket:-)

Kursen är svår. Vad tror ni om rollspel på italienska:-) men jag gått ut och ätit, beställt maten på italienska och absorberar språket. Igår firade jag min födelsedag genom att gå till Fontana di Trevi och sedan till Panteon, där jag åt min födelsedagsmiddag. Hoppas allt är bra med er. Här kommer några bilder från Rom…
IMAG0694 IMAG0703 IMAG0709

 

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Italien och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Jag är i Rom…

  1. Jag skriver:

    Så bra att du kom iväg! Tänk att du fann lugnet och modet vid älven. Njut nu, Britta, även om kursen är svår!
    Kram

  2. arrami54 skriver:

    Härligt!
    Njut nu!
    😉

  3. madonnan skriver:

    Men Å, vad modig du är! En så utvecklande resa! Bra att du kom iväg, annars hade du nog ångrat dig… Njut av vistelsen och kram!

  4. Tant Otto skriver:

    Ja så modig du är..vilken möjlighet..

    Njut och ha de gott..kram!

Kommentera

