Att skriva…

Den måste finnas där, lusten att skriva. Som så många andra saker i livet så är glädjen, lusten att göra något en stor drivkraft. Det har varit en härlig sommar här i Umeå och det är först nu som hösten börjat visa sig. Jag går på mina gator och ser förändringarna. Här byggs det som aldrig förr. Nästa år är Umeå kulturhuvudstad. Jag vet ännu inte vad det kommer att innebära, men byggs – det gör det.

I år känns inte hösten lika skrämmande som förra året. Det är som det är. Löven faller, men en dag kommer de tillbaka igen! Kanske åker jag till Italien nästa sommar igen, kanske gör jag något annat, kanske – allt är ett oskrivet kort. Det gäller bara att fortsätta gå. Göra det bästa. Försöka se förlåtande på sig själv. Sträcka på ryggen och fortsätta gå. Tänka på oliver, rosmarin och citroner. Andas in. Blunda…

Jag borde ta mig samman...

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Att skriva…

  1. Jag skriver:

    Det är nog ett bra recept, att andas, minnas, förlåta sig och fortsätta gå. Sommaren har varit lång och solig, det ger kraft i benen.

  2. gunnardeckare skriver:

    Bra strategi! Om hösten är som idag med sol o 18 grader i skuggan så får den hålla på länge…

Kommentera

