Antingen är det sent eller tidigt…

Det beror nog på hur man ser det. Kanske lite väl tidigt för att stiga upp och äta frukost, men natten har sin egen tjusning. Idag har jag idkat lite trädgårdsskötsel på min lilla uteplats. Trimmade bärbuskarna vid planket, grävde upp ogräs i något som nog någon gång i tiden varit en rabatt, körde handjagaren som jag hittade bakom ogräset och drog upp ogräs mellan stenplattorna. Lite synd att det är höst, men tänker mig att här blir det fint att sätta ned sjok med vårlökar som pingstliljor och tulpaner – men innan dess ska jag skaffa några trädgårdslampor och stoppa ned i jorden. Lysa upp det hela lite.

Kvällens behållning bland TV-programmen var Babel, med samtal om förälskelse, kärlek och relationer bl a med utgångspunkt från Lena Anderssons bok ”Egenmäktigt förfarande – en roman om kärlek”, som jag för övrigt inte läst. Boken är tillfälligt slut på Adlibris, som beskriver handlingen med följande ord ”egenmäktigt förfarande är en berättelse om hur villiga vi är att bedra oss själva i vår önskan att bli älskade.” Lena Andersson verkar ha skrivit en bok med hög igenkänningsfaktor hos alla som läser den.

Jag tror det är sent…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Antingen är det sent eller tidigt…

  1. Jag skriver:

    Du vet alltså inte riktigt vad som kommer upp, det finns kanske redan vårlökar?

Kommentera

