Kan människor inte bara vara som folk…

Jag blir förtvivlad. Över rubrikerna. Isis. Nigeria. Brutalitet. Tortyr. Över mänskligt förstånd. Jag fryser till is inombords över den ondska människor är kapabla till. Och här funderar man över hur man kan vilja rösta på ett feministparti när vi har det så bra eller varför inte en röst på SD, dessa förklädda slipsbärande vitmaktsmän. Du duger – men du, du duger inte.

Jag blir förtvivlad. Över att världen är så grym. Att ondskan alltid måste bekämpas. Motas in i ett hörn. När människor inte tänker.

Jag blir förtvivlad.

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Kan människor inte bara vara som folk…

  1. arrami54 skriver:

    Vi är tragiska i vår ofullständighet och krigiska natur…

    • Britta skriver:

      Vi borde kunna vara lite bättre, men man blir bara uppgiven ibland över allt som händer. Hoppas sommaren har kommit en bit längre i Småland än här. Jag börjar min semester på måndag – så då lär sommaren komma:-)

  2. Jag skriver:

    Jag förtvivlar med dig, Britta.

  3. Britta skriver:

    Det är bra. Jag har blivit mormor i vår. Jag jobbar på och allt är ungefär som vanligt, förutom att jag inte bloggar så mycket. Kikar in här ibland, men kanske det blir mera nu när jag är ledig.

  4. Jag skriver:

    Om jag inte har gratulerat dig till att ha blivit mormor så gör jag det nu. En ny period i livet börjar. Grattis, Britta!

Kommentera

