Det är så längesedan…

Allt i livet går i vågor och vågorna vänder alltid åter. Så gör även jag – till min blogg och till mina förhoppningsvis fortfarande vänner på bloggen – och till det skrivna ordet. Visst har jag skrivit ändå; skickat novellmanus till förlag (man tror ju man är bra) utan resultat. Målet och resan, jag vet.

Jag har tillbringat en del tid med mitt barnbarn och mitt hjärta smälter; han är en fantastisk person som upptäcker världen, gillar bilar och ser allt med nya ögon.

Jag har saknat min blogg, att ha kontakt med dem jag brukade ha kontakt med. Alla betyder något. Ett ord, en mening, ett budskap. Så lite vi vet – att kärlek ibland inte ropas eller skrivs ut – utan bara finns…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Det är så längesedan…

  1. arrami54 skriver:

    Tufft det här med skrivandet, tro mig jag vet, att bli utgiven idag är svårt, även om man skriver bra…och det gör du! Förlagen har en tuff ekonomi och få får chansen. Pröva igen och igen…och igen.
    Sluta aldrig skriv, det skulle inte jag stå ut med! 😉
    Jag mår bra och hoppas du mår än bättre. Kul det här med barnbarn, min äldste informerade mig denna sommar om att jag skall bli farfar. Gissa om jag är nyfiken på det kommande ”knyttet”! 😉

    • Britta skriver:

      Det förstår jag! Vad roligt att höra! Ja, det är något speciellt med barnbarn:-) Skönt att du mår bra och jag ser ju att du fortfarande målar – underbara tavlor.

  2. Jag skriver:

    Och vi saknar dig, men förstår så väl att du har annat för dig. De små liven ger mer än de tar. Villkorslös kärlek. Två av mina små har just blivit hämtade efter en intensiv helg på torpet. Fortsätt skriva, Britta! Det är du bra på!

Kommentera

