Mönstret, det gäller att alltid se mönstret…

Det borde finnas plats åt alla, att växa i, att trivas. Ja, något i stil med det sa Carola igår. Carola är en varm människa. Många gånger hör man folk uttala sig om Carola att; ja, hon är bra så länge hon sjunger – men hon borde inte prata och framförallt inte om tro. Hon var bra igår, i allt det hon gjorde. Humoristisk, glädjefylld – och hon berör. Flera gånger under föreställningen blir jag tårögd för det hon sjunger och uttrycker väcker djupt liggande känslor. Hon ger Elvis-låtar en ny dimension och bjuder upp publiken för att bugga och sjunga på scenen och åker rullskidskor. När konserten är på väg att sluta och den allra sista sången ska sjungas tänder hon ljus för sin mamma och pappa och sjunger Barbara Streisands ”Memory”. Hon bjuder in till en personlig reflektion om livet.

Det för tankarna till alla och envars erfarenheter och funderingar om livet. Allt det som finns i ryggsäcken, allt som hänt på livsresan, allt det som ingen annan delar med mig eller med dig. Att det svårt att helt förstå en annans liv och upplevelser. Att alla borde ha en plats att växa i…

Carola2.jpg

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Mönstret, det gäller att alltid se mönstret…

  1. Ewa. skriver:

    Carola är underbar jag älskar henne har jag alltid gjort och kommer alltid göra =)) VIlken fin bild du fick vad roligt ? =)) KRAAM

    • Britta skriver:

      Det var verkligen en höjdarkonsert. När hon sjöng ”In the ghetto”… fantastisk känsla. Kram Ewa!

  2. Lindalou skriver:

    Vackert och klokt skrivet. Carola har en makalös röst. Roligt att konserten blev så lyckad.Kram

  3. Madonnan skriver:

    Hon har nog mycket gott inom sig och jag har stött på henne flera gånger genom åren. Hon hälsar så vänligt på alla, det är fint tycker jag :)Roligt att du hade det bra och fick en fin upplevelse.Kram på dig!

Kommentera

