Lions club…

Jag har ett antal år haft det stora nöjet att få skriva i Lions Club – Holmsund/Obbola tidning SkärgårdsNytt. Lions är en fin organisation som samlar in pengar till behövande och ger stort som smått; exs samlade man tillsammans med andra klubbar i Umeå-regionen in 18 000 par glasögon förra året, som bl a gick till behövande i Peru. I årets SkärgårdsNytt kan man läsa följande ord av President Jeanette Åsemar ”Allt arbete vi gör syftar till att ge en bättre tillvaro för andra som inte har det så bra”. 

Jag är väldigt glad över att jag fått och får medverka i SkärgårdsNytt, en tidning som innehåller reportage från Obbola och Holmsund, delas ut gratis till alla som bor i området och är fylld med annonser. Överskottet går till behövande.

Klicka HÄR om ni vill läsa mitt bidrag till årets Skärgårdsnytt:  Jag bloggar visst inte – jag bygger monument!

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Kåserier och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Lions club…

  1. ninapinas skriver:

    Gött mos Britta!

  2. HEMIMAMMA skriver:

    Vilket hedervärt uppdrag =0) Och visst bygger vi monument vi som skriver om vår samtid… synd bara att de inte som pyramiderna kommer att bevaras i tid och evinnerlighet…

    En väldigt rar och trevlig krönika du skrivit =0)

    Tack för ditt trevliga besök hos mig för en stund sig, jag är alltid glad att kunna vara till nytta!

    Hemikramar ♥

    • Britta skriver:

      Vad är pyramider mot en alldeles egen blogg:-)

      Vi kanske bara ger små avtryck i vår samtid, men tänk så många avtryck det blir. Ofattbart egentligen att så många människor skriver i bloggar. Uttrycker sig. Kan. Vill. Törs.

      Tack..och ha en fin dag. Hoppas solen tittar fram idag.

      Kram

Kommentera

