Jag förstår att Kungen ser trött ut…

Edit: Britta 50 år
Idag är det den sista maj. Kungen har förnekat allt. Han ser trött ut. Lite spänd och osäker. Inte så kunglig och jag tycker lite synd om honom – trots allt. Han har en familj och de har sitt privata liv, även om offentligheten kräver sitt. Jag tror inte att de är speciellt lyckliga därhemma nu. De är människor.

Jag är också trött. Mina ögon glimrar inte så mycket. Jag tror att jag är in en sån där fas ni vet, som man senare kommer att se tillbaka på och tänka lite snälla tankar om sig själv: ”Nej, du var ju trött. Sov dåligt. Gruvade dig för 50-årsdagen. Tänkte att sommaren kommer aldrig. Och den där dan du var ledig och permanentade håret själv? Det måste vara 15 år sedan sist du gjorde det.”

Nypermanentad i köket 2011-05-31

Edit: Britta 14 år

Det är ju ett steg i rätt riktning. Pyssla om sig själv lite. En riktig frissa ska få ta hand om resten. Klippa det så att det får, tja en frisyr. Kanske som Juliette Binoche´s

 Bilden hämtade jag från The internet movie database – jag hoppas det är tillåtet. Jag ville bara visa vilken frisyr jag skulle vilja ha…

Sedan är det det här med EHEC. Det blev varma grönsaker i helgen istället för kall sallad.


Ni förstår va…jag behöver en lång semester. Jag funderar för mycket. Jag borde agera. Som Juliette. Fotot är visst från filmen Chocolat.

Sedan var det här med Kungen. Han borde skaffa nya kompisar. Eller flytta till Italien. Ta en time-out. Äta medelhavsgrönsaker och må lite gott. Eller är det verkligen Kungen jag pratar om?

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Livet och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

22 kommentarer till Jag förstår att Kungen ser trött ut…

  1. Filosophia skriver:

    Ja sådana där perioder kommer man ju in i ibland. Och ibland känns det lite som om man tappat bort sig själv lite någonstans på vägen, och det blir en massa grubblande innnan man hittar tillbaka igen. Det ar väl bara så att ibland skulle man behöva ha lite semester från sig själv?
    Vad fin du blev i lockigt! 🙂 Kul med lite variation. Jag kan inte se bilden på Juliette Binoche av någon anledning men nog är du lite lik henne på din bild!
    Kram vännen

    • Britta skriver:

      Nu är Juliette där:-) Jag borde verkligen inte klaga, men ibland är det svårt att låta bli. Jag tror att jag måste sätta igång med lite arbete för att komma igång lite. Och absolut, ibland skulle det vara skönt att ta semester från en själv ett tag. Hoppas allt är bra med dig. Fina Filosophia…Kram!

  2. Maria Öhman skriver:

    Tänk britta precis en sån dag har jag me idag, fast så mycket på kungen har jag inte tänkt. Ätit dåligt pch gnällt på barnen längtar tills imorgon

    • Britta skriver:

      Ska vi skylla på det här lågenergivädret? Som tur är har jag inga barn här som jag kan gnälla på:-) Det är snart onsdag och innan dess ska jag putsa fönster. Det är kanske det som gör mig lite småsur. Kram Maria!

  3. Anna skriver:

    Jag är här och läser och det är trevligt! Även om jag inte har någon specifik kommentar! Kram

  4. HEMIMAMMA skriver:

    Samma som Anna…. kan dock lämna en hemikram efter mig =0)

  5. Britta skriver:

    Kram till dig också:-)

  6. Andromeda skriver:

    Jag tror inte kungen var helt sanningsenlig i det han så igår men jag tycker lite synd om honom jag oxå om jag ska vara helt ärlig. Han är en vanlig människa trots att han är kung…
    Sen det där sista du skrev i inlägget. Det gäller nog inte bara kungen. Det kanske gäller dig och mig och många fler…
    Kram

    • Britta skriver:

      Nej, han sitter lite trångt till nu, men kanske är det väldigt gamla ”synder”…

      Och apropå det där sista – ja, jag tror att många längtar efter sommar och semester just nu (inte bara Kungen)

      Kram!

  7. Inger skriver:

    🙂

    För övrigt älskar jag den filmen. Underbar! Inte minst alla härliga chokladbilder. 🙂

  8. Annica skriver:

    Jag tycker det börjar bli lite mycket nu runt kungen och allt vad det är, får dom verkligen hålla på precis som dom vill?
    Och det där med gurkorna är ännu värre hehe
    kram på dig

    • Britta skriver:

      De kanske har ett samband (nej, det där var ett mycket dåligt skämt:-)
      Han skulle nog behöva lite lugn och ro nu.

      Kram på dig

  9. ninapinas skriver:

    Vi verkar vara jämngamla som båds närmar oss det den magiska födelsedagen.

    Trött, är man inte alltid det vid denna tiden? Man har jobbat ett helt år och det känns i kroppen.
    Kungen…ja jag vet inte vad jag ska säga om det….;)

    • Britta skriver:

      Ja, det är nog sista rycket nu innan sommarsemestern. Jag tycker vintrarna blir längre och längre. Man är väl i ”den gyllene medelåldern” och utvärderar livet på något sätt – dags att uppfylla drömmar…

      Kungen – ja, vad säger man? Det känns bara sorgligt på något sätt.

      Ha det gott Nina

  10. Lars Sandström skriver:

    Britta!
    Du ser inte ut som 50 snarare som när vi gick skolan 🙂
    piggare nu?

    Ha det
    Lasse

    • Britta skriver:

      Hej Lars, vad kul att du kikar in och jag får säga tack:-) Ja, det känns bättre – du vet ibland är man inte riktigt på topp. Du har ju fyllt 50 redan, så du har kanske haft din kris…

      Det skulle faktiskt vara jättekul om vi kunde träffas någon gång. Det kanske blir en 40-årsskolträff framöver…nej, nu blev jag deppad igen:-)

  11. Bea (systerdotter) skriver:

    Jag såg intervjun med kungen häromdagen. Han såg så ynklig ut att jag faktiskt tyckte lite synd om honom. Samtidigt säger min magkänsla att han ljög som en häst travar, och jag verkar inte vara den enda som känner så…
    Hoppas hur som helst att du piggnar till och att ni får fint väder uppe i norr idag.
    Kram //Bea

    • Britta skriver:

      Hej Bea! Ja, jag har piggnat till, idag känns det mycket bättre – så pass bra att jag putsar fönster (och då kan du tänka dig).

      Jag tror att du har en mycket bra magkänsla, han svävade lite diffust på målet ibland, men som du också skriver, det är nästan synd om honom.

      Hoppas allt är bra med dig. Stor kram!

  12. Bokmalen skriver:

    Hej kära Britta. Jag tycker att det är väldigt synd om kungen. Denna hetsjakt på honom. En sak att man är emot monarki, men att förnedra och jaga en människa är aldrig OK. När du väl kommit över 50-strecket så märker du att det inte är så farligt, men jisses vad det känns konstigt att vara ”tant”:-) Kram och på återseende.

    • Britta skriver:

      Hej kära Bokmalen:-) Ja, jag tycker lite synd om Kungen också. Han kanske har gjort en del mindre bra saker, men kanske är det länge sedan, man vet inte – bara det som står i tidningarna. Jag har lite planer nu inför dagen ”dagen”, så nu det känns inte riktigt lika fasansfullt och blir man en sån bra tant som du är – vad ska man då gruva för?
      Kram!

Kommentera

